Jak nie przytyć podczas kwarantanny?

Jak nie przytyć siedzac w domu

👾COVID-19 przyszedł i zamknął wszystkie siłownie, a także nas w domach. Nie możemy nawet pospacerować po parku, bo grozi nam grzywna.

🤷🏽‍♂️Ironią jest to, że ruch jest zalecany, aby zachować zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie w czasach dużego stresu i niepokoju.

🤰🏽Obecna sytuacja sprzyja po prostu tyciu. Brak ruchu, brak ćwiczeń oraz pewna „wolność”, bo nikt nie patrzy jak sięgamy po niezdrowe przekąski.

⚠️Co zrobić, by nie tyć podczas kwarantanny i zachować kondycję fizyczną i psychiczną?⚠️

Zasadniczo dwie sprawy:

🔲Bądź czujny z dietą!

Musisz po prostu jeść zdrowo. Zadbaj o dostarczenie odpowiedniej ilości białka🍗, warzyw🥦 i owoców🍎. Ogranicz słodkie napoje, alkohol i niezdrowe przekąski. Nie przejadaj się – zjedz swoją porcję i odczekaj 20 minut. Tyle około potrzebuje nasz organizm, by się poczuł nasycony. Weź też pod uwagę fakt, że lepiej zjeść więcej mniejszych porcji częściej, niż ogromne porcje jedzenia raz czy dwa razy dziennie.
Oprócz kwestii wyglądu sylwetki i lepszego samopoczucia, zdrowa dieta jest ważna szczególnie
w okresie panowania koronawirusa
. Bogata w witaminy i minerały dieta pomoże wzmocnić nasz układ odpornościowy.
💧 Woda ma do tego ogromny wkład, dlatego zadbaj o odpowiednie nawodnienie organizmu! Dodatkowo wspomaga w detoksykacji, a także pijąc większe ilości, pomaga oszukać głowę przez zahamowanie skłonności do podjadania.

🔲Ćwicz w domu

Nie od dziś wiadomo, że ruch jest podstawą do zdrowego funkcjonowania człowieka, dlatego mimo tego, że siedzimy w domach, ruch i tak powinien być naszym nieodzownym kompanem w ciągu dnia. W dzisiejszych czasach mamy wiele możliwości, żeby zrobić dobry trening w domowych warunkach i naprawdę nie potrzebujemy do tego sprzętu takiego jak na siłowni💪🏼!
Wystarczy trochę chęci i wyobraźni. Możliwości jest co niemiara, np. Filmiki na Youtube z gotowymi zestawami ćwiczeń, transmisje online z treningów, rowerek stacjonarny, mata, zestaw hantli, gumy oporowe, a nawet po prostu krzesło czy kanapa. Jak nie wiesz jakie ćwiczenia wykonywać w domu podczas kwarantanny, po prostu zgłoś się do mnie. Staraj się przynajmniej przez 30 minut dziennie ćwiczyć, to pozwoli zachować Twoje ciało i umysł w dobrej kondycji.

Czy powyższe zalecenia uchronią nas przed koronawirusem?

Jeżeli osoba zakażona kichnie na Ciebie to prawidłowe odżywianie czy regularne ćwiczenia nie zapobiegną zarażeniu koronawirusem, ale napewno poprawią ogólny stan zdrowia i naszego układu odpornościowego co załagodzi przebieg choroby.

Udostępnij:

Opublikowano w Dieta, Trening i otagowano , , , , , , , .